2007年5月9日 星期三

Bad Day !

最近工作上常被調來調去感覺非常差勁,心情跌落谷底,這首歌道出心境 , 每朝早6:30 就要一定要爬起來....

http://www.youtube.com/watch?v=oIcFgl6zf3A

Where is the moment when we need it the most
You kick up the leaves and the magic is lost
They tell me your blue skies fade to grey
They tell me your passion's gone away
And I don't need no carryin' on
當你最需要好運的時候 它在哪裡?
你無奈地踢起了地上的落葉 所有的魔法都消失了
他們告訴我 你蔚藍的天空漸漸變灰
他們告訴我 你熱情的抱負漸漸冷淡
我不想看到你就這樣消沉下去

You stand in the line just ahead of the law
You're faking a smile with the coffee you go
You tell me your life's been way off line
You're falling to pieces everytime
And I don't need no carryin' on
你站在危險沮喪的邊緣
你帶著偽裝的笑容 拿著咖啡 從我面前走過
你告訴我 你的人生彷彿像電腦斷線般 沒有了動力
每次你都跌得粉身碎骨
我不想看著你這樣消沉下去

Cause you had a bad day
You're taking one down
You sing a sad song just to turn it around
You say you don't know
You tell me don't lie
You work at a smile and you go for a ride
You had a bad day
The camera don't lie
You're coming back down and you really don't mind
You had a bad day
You had a bad day
你只是一時不順景
你只是剛好意志消沉
你只是唱了一首悲傷的歌
轉個身 一切就雨過天晴
你說 你很茫然!!
你說 別騙我吧!
裝著微笑 兜兜風去吧
你只是一時的低潮
相機也拍出你的沮喪
你帶著沮喪回來而你真的都不在意
你只是一時地不順景
你只是一時地不順意

Well you need a blue sky holiday
The point is they laugh at what you say
And I don't need no carryin' on
你只需要一個藍天的假期
不用去管身邊的人說什麼
我希望看見你努力堅持下去

Sometimes the system goes on the brink
And the whole thing turns out wrong
You might not make it back and you know
That you could be well oh that strong
And I'm not wrong
人生難免會遇到許多決擇
總會遇到一些的是是非非
但你可以堅強地去扭轉頹勢
我說的沒錯吧!

So where is the passion when you need it the most
Oh you and I
You kick up the leaves and the magic is lost
當你我需要熱情的時候 它在哪裡 ?
當你無耐踢起那一地落葉時 所有的好運像瞬間消失 !!

沒有留言:

張貼留言